Milujem tvorivú prácu. Táto moja vášeň sa vinie celou mojou profesijnou dráhou a tá je veľmi bohatá. Dnes, keď vám predstavujem môj nový portál Medové motúzy mám za sebou úspešné pôsobenie vo veľkých zahraničných vydavateľských domoch. Ale aj prácu pre menšie spoločnosti. Pomáham im pri content marketingových stratégiách, ktoré ich nielen zviditeľnia, ale im aj prinesú veľa nových fanúšikov a zákazníkov.
ZAČIATOK ÚSPECHU
Ringier Axel Springer. Práca pre tento vydavateľský dom bola pre mňa úžasnou školou a veľkým úspechom. Ešte v roku 2003 som na pozícii zástupkyne šéfredaktorky stála pri zrode nového vysokonákladového ženského týždenníka Nový Čas pre ženy. Bol taký úspešný, že sme z týždňa na týždeň nafúkli počet strán zo 48 na rovných 100 a dokonca aj viac. Mamina mi hovorila, že keď vo štvrtok prišiel do ich stánku, musela si vystáť rad, aby ho mala medzi prvými a aby sa jej vôbec ušiel. Tento týždenník pre jeho veľký úspech adaptoval vydavateľ do ďalších piatich krajín a tak sme rozdávali svoje skúsenosti naprieč celou Európou.
A ZRODILA SA VEĽKÁ VÁŠEŇ
Stála som pri zrode nového kulinárneho štúdia, kde sa produkovali originálne fotografie jedla. Vtedy som začala variť, piecť a robiť foodstyling 🙂 Skoro som odpadla, keď si ma túto jeseň 2019 našla čitateľka nášho časopisu Nový Čas pre ženy a poslala mi foto poriadne „opotrebovaného“ výstrižku môjho karamelového rezu, ktorý som piekla ešte v roku 2005 práve pre tento týždenník. Napísala mi, že práve tento koláčik je v ich rodine najobľúbenejší a veľmi pekne mi za recept naň ďakovala. Doteraz ma to hreje pri srdci. A práve pre tento pocit pripravujem pre vás recepty dodnes. Chcela by som, aby sa domáce pečenie zas stalo trendy zálažitosťou, aby sme boli naň hrdé 🙂
AKO SA ROBIA ÚSPEŠNÉ ŽENSKÉ ČASOPISY
Vlastná skúsenosť aj rady skúsených kolegov zo Švajčiarska ma naučili recept na to, ako sa robia úspešné ženské časopisy. Pracovala som na prvých samostatne predajných špeciáloch Nového Času pre ženy o jedle. Pamätám si na prvý Veľkonočný špeciál receptov, ktorý mal byť v predaji mesiac, no vypredal sa za pár dní… Ďakujem za veľkú šancu už v pozícii šéfredaktorky vynoviť úspešný ženský mesačník Rebecca. Bol to môj drem job, stáť pri nových layoutoch časopisu, vylepšovať jeho obsah, stáť na čele originálnej fotoprodukcie celebritných rozhovorov, tém a produkciách originálnych fotiek receptov.
Chvíľami mi je ľúto za svetom papierových glossy magazínov, ktorý nahrádzajú online portály.
Predsa len ten zážitok z listovania nádherného časopisu, z jeho vône ešte stále nedokážu nasimulovať.JANA ŠTRBKOVÁ
Bauer Media Group. Úžasný tím ľudí v nemeckom Hamburgu, ktorý bol špecializovaný na vývoj nových časopisov mi dal nový uhol pohľadu na moju prácu. Stihla som ešte vytvoriť koncept a pripraviť tím pre nový ženský týždenník Maxi, no potom som sa stala mamičkou a život sa úplne zmenil.
MILUJME TO, ČO ROBÍME. ROBME TO, ČO MILUJEME.
S drobcom som trávila veľa času v dedinke, kde žijú moji rodičia. Je tam pokoj, príroda, pohoda a veľa lásky… Po bratislavskom frmole sa mi až tak necnelo, vychutnávala som si každú minútu, ktorá sa už nikdy nezopakuje. Deti totiž vyrastú akoby mávnutím čarovného prútika a práve pri tom raste najviac potrebujú maminu. Vedela som to a preto som sa do práce neponáhľala. No tá si ma našla aj v Kreminckých horách 🙂
A ĎAKUJME ZA PRIATEĽSTVÁ.
Najskôr ma poprosila priateľka, aby som jej pripravila web pre jej spoločnosť, ktorá sa zaoberá výrobou a predajom vlastných bylinných výživových produktov. Keď som jej povedala, že viem tvoriť úspešné časopisy, ale web som ešte nemala tú česť robiť, len poznamenala, že mi dôveruje. A tak som sa vrhla do dotvedy neznámeho sveta a moja prvotina je teda web www.diochi.sk, ktorý som napratala perfektnými článkami. Dodnes spolupracujeme a som vďačná, že je jednou z dám, ktoré mi pomohli pomaly hodiť výhybku v mojej kariére. Ďalšou prácou, ktorá za mnou prišla, bola moja priateľka Veronika, s ktorou sme sa zoznámili práve v Novom Čase pre ženy. Prechádzali sme sa po lese a ona sa ma udivene opýtala: „Čo TU budeš robiť? Poďme robiť blog, je to moderné.“ A hneď sa aj zrodil názov Medové motúzy. Je to už 6 rokov a máme vyše 300 receptov. Dodnes sme priateľky a sľúbila mi, že bude prispievať aj na tento novučičký portál, tak sa veľmi teším.
ÚSPECH POKRAČUJE
Po materskej prišla ešte jedna veľká šanca v pozícii výkonnej šéfredaktorky stáť pri zrode megaúspešného ženského mesačníka Evita magazín. Stála som pri projektoch, layoutoch, skladali sme ho ako puzzle a nakoniec sa tešili z veľkého úspechu mesačníka. Samozrejme som tvorila aj dnes už úspešný špeciál Evity o jedle. Tempo som zvoľnila pri mesačníku Lenna, ktorého som bola šéfredaktorkou. A po jeho zániku sa venujem predovšetkým svojmu blogu a svojím klientom. Vzdelanie som si takmer rok dopĺňala vyše dvadsiatimi kurzami, ktoré mi pomohli odhaliť všetky kanály onlinemarketingu. Viedli ich super špecialisti z praxe. Učili ma pracovať s google Ads, robiť stránky aj e-shopy vo Wordpresse, pripravovať online kampane a zasvätili ma aj do sveta youtube marketingu. Práve vďaka nim som si vlastnoručne pripravila tento novučičký portál, rozbehla vlastný yputube kanál a teším sa z vašej podpory na sociálnych sieťach.
MILOVANÉ KUCHÁRSKE KNIŽKY
Mojou novinkou je vlastná kuchárska kniha: Moja medová kuchárka. Môžete si ju objednať v mojom novom e-shope. Je plná receptov, v ktorých dodáva skvelú chuť med. Nájdete v nej všetko, od medovníčkov, perníčkov, medových tort až po veľké sviatočné dezerty. Pripravíte si podľa nej aj šaláty, obedy snacky, polievky, teplé obedy. Je to kniha, ktorá v sebe nesie veľa lásky, pretože som ju pre vás vytvorila so svojou milovanou rodinou a najlepšími priateľmi.
Veľké potešenie je pre mňa aj foodstyling knižiek. Mala som tú česť pracovať ako foodstylistka na dvoch kuchárskych knižkách moderátorky Katky Brychtovej. Veľkým zážitkom bolo tiež pripravovať foodstyling pre kuchársku knihu úžasnej dámy plnej energie a životnej múdrosti Gizky Oňovej. Zaujímavou je aj kuchárska kniha Adriany Polákovej: Moja sladká výzva. Tú som pripravila z materiálov relácie Sladká výzva od A po Z, stála pri jej layoutoch, korektúrach, organizovala jej krst, robila jej PR. Dokonca som pripravovala scenáre aj foodstyling posledných dielov tejto relácie, za čo ďakujem. Toto sú pre mňa pracovné bonusy, ktoré ma veľmi, veľmi tešia.
MOJA VÍZIA
Chvíľami mi je ľúto za svetom papierových glossy magazínov, ktorý nahrádzajú online portály. Predsa len ten zážitok z listovania nádherného časopisu, z jeho vône ešte stále nedokážu nasimulovať 🙂 Lenže interaktivita, ktorú online svet umožňuje je úžasná! Hneď viem, čo si o mojom novom recepte myslíte a zdieľate so mnou svoje obľúbené dobroty. Vytvárame tak veľkú komunitu, ktorú spája radosť z domáceho pečenia a varenia. A to ma veľmi baví.
Mojou víziou je priniesť pre všetky milovníčky domáceho pečenia a varenia prvotriedny portál s článkami, receptami a videami. A pre svojich klientov zas vytvárať úspešné projekty zo sveta printu či onlinu.
Želám Vám veľa radosti z pečenia a varenia. A úspešné vykročenie do krásneho roka 2021.